menu

Samen kanker voorkomen

Het Wereld Kanker Onderzoek Fonds is reeds 20 jaar actief in Nederland. Ze zijn de expert in kankerpreventie als het gaat om het verband tussen kanker en voeding, gewicht en beweging.

We ontwikkelden een thematische communicatiecampagne om het WKOF een eigen gezicht te geven. Waarom zijn zij anders dan andere kankerfondsen? Waarom moet je hen kennen / steunen / volgen / consulteren? Het WKOF heeft een belangrijke boodschap te vertellen, die meer mensen moet bereiken.

Dankzij het thema Samen Kanker Voorkomen gaat de attitude van het merk WKOF van theoretisch naar tastbaar. Het benadrukt het onderscheidend vermogen en is tegelijk een activerend statement. We verzorgden radio en tv-commercials, gestoeld op de 3 speerpunten van het WKOF: beweging, gewicht en voeding.

De boodschap: “Dat voldoende beweging / gezonde voeding / een gezond gewicht goed is, is geen nieuws, maar we hebben nu ook wetenschappelijk bewezen dat het de kans op kanker verkleint.