Nederland heeft een nieuw goed doel: HandicapNL

Fonds verstandelijk gehandicapten en Revalidatiefonds bundelen hun krachten. Twee organisaties die zich al bijna 60 jaar hard maken voor mensen met een verstandelijke of fysieke beperking. Vanaf nu is de naam HandicapNL, het nieuwe goede doel voor iedereen met een handicap.

Strategie en creatie
Aan Living the brand de eer om deze merkentransitie strategisch en creatief te begeleiden. Merkstrategie, nieuwe naam en huisstijl, positionering en campagne.

Iedereen eerlijke kansen
HandicapNL wil dat mensen met een handicap echt kunnen meedoen. Helaas is de praktijk anders. De overheid en maatschappij vragen steeds meer van ons. Vaak wordt met woorden als ‘participatie’ en ‘zelfredzaamheid’ aangegeven dat je het zelf maar zo goed mogelijk moet regelen. Als je een fysieke of verstandelijke beperking hebt, kan dat erg lastig zijn. HandicapNL vindt dat iedereen erbij hoort en eerlijke kansen verdient.

Logo
Wij ontwikkelden een huisstijl waarin twee magenta haakjes symbool staan voor “Iedereen hoort erbij”. De haakjes omarmen focusgebieden. Dit kunnen personen zijn of teksten en uiteraard de nieuwe merknaam. In uitingen zijn ze een herkenbare merkdrager, bijvoorbeeld in social media waar medewerkers de ‘nieuwe cultuur’ persoonlijk uitdragen.

case_hnl4_webcase_hnl6_web

handicapnl-thema-corina-teun-nicolette
case_hnl5_web
case_hnl2_web

case_hnl3_web