Wereld Kanker Onderzoek Fonds

De geschiedenis van de toekomst

In de interne motivatiecampagne wordt benadrukt wat het WKOF, mede dankzij haar medewerkers, in 20 jaar heeft bereikt en nog wil bereiken in de toekomst. Omdat WKOF elk moment van de dag onderzoek doet t.b.v. een toekomst met minder kanker, schrijven de medewerkers als het ware mee aan De geschiedenis van de toekomst.

Persoonlijke box

En dat is dan ook de titel van de box die elke medewerker, gepersonaliseerd, ontvangt. In de box 3 boekjes: deels gevuld met content, deels nog leeg, bestemd voor eigen notities: geschiedenis schrijven is immers een continue proces. Een van de boekjes behandelt de nieuwe huisstijl en campagne en kreeg dan ook de titel: ‘Samen kanker voorkomen’. De andere twee gaan in op de geschiedenis en resultaten van WKOF (‘Samen geschiedenis schrijven’) en komende onderzoeken en sponsor cq fondsenwervende prestaties (‘Samen grenzen verleggen’). Voorafgaand aan de campagne werd medewerkers gevraagd waarom ze graag voor het WKOF werken en waar hun ambitie ligt. De ingezonden stukjes werden als verrassing voor iedereen als persoonlijk voorwoord opgenomen in ieders eigen boekje.