Wereld Kanker Onderzoek Fonds

Samen kanker voorkomen

De klant

Het Wereld Kanker Onderzoek Fonds, onderdeel van het wereldwijde World Cancer Research Fund, is reeds 20 jaar actief in Nederland en is de expert in kankerpreventie als het gaat om het verband tussen kanker en voeding, gewicht en beweging.

Uitdaging

Ontwikkel een thematische communicatiecampagne om het WKOF een eigen gezicht geven in het landschap van goede doelen.
Waarom zijn zij anders dan andere kankerfondsen en waarom moet je hen kennen/steunen/volgen/consulteren? Het WKOF heeft een belangrijke boodschap te vertellen, die meer mensen moet bereiken.

Onze rol

Strategie en uitwerking
Plan van aanpak communicatiecampagne
Concept & creatie
Interne motivatiecampagne

Aanpak

Door het motto ‘Samen Kanker Voorkomen’ in een landelijke bewustwordingscampagne op te voeren gaat de attitude ten overstaan van het merk WKOF van ‘theoretisch’ naar ‘tastbaar’. Het benadrukt het onderscheidend vermogen en is tegelijk een activerend statement. We verzorgden de productie van radio en tv-commercials, gestoeld op de 3 speerpunten van het WKOF: beweging, gewicht en voeding.
De boodschap: “Dat voldoende beweging / gezonde voeding / een gezond gewicht goed is, is geen nieuws, maar we hebben nu ook wetenschappelijk bewezen dat het de kans op kanker verkleint. Ga naar samenkankervoorkomen.nl”.