Sensus

Inspired by inulin

Sensus is een snelgroeiende B2B organisatie die het innovatieve ingrediënt inuline produceert, een vezel die werkt als suiker- en vetvervanger voor levensmiddelen.

Uitdaging

Sensus gaat van productgerichte boodschap naar oplossingsgerichte positionering. Aan Living the brand om deze nieuwe positionering uit te werken op strategisch- en communicatieniveau. Sensus gaat van productontwikkelaar naar verantwoorde bron voor een gezondere wereld.

Onze rol

Strategie en uitwerking
Concept & creatie
Ontwikkeling nieuwe huisstijl
Interne motivatiecampagne
Webdesign
Beurscommunicatie

Aanpak

Vanuit de nieuwe positionering ‘Inspired by inulin’ en communicatiecampagne met de heading ‘Imagine…’ stellen we de ontvangers de vraag: ‘Stel je toch eens voor dat je het net zo lekker, maar veel gezonder kunt maken…’ (Het kan, met inuline!).

We verzorgden campagnebeelden die verleiding en verbeelding uitstralen en ontwierpen de op contentmarketing gebaseerde website.

De nieuwe positionering werd eerst intern uitgerold om draagvlak te creëren bij medewerkers. De algemeen directeur ging bij alle afdelingen langs om de positionering uit te leggen en deelde persoonlijke merkpaspoorten uit.

sensus-campagnebeelden